3D Studio Max 8

Prostor pro kladení dotazů a rad ohledně HW a SW problémů.

Moderátor: Luki

3D Studio Max 8

Příspěvekod Pinky » pon 17. črc 2006 1:13:52

Zdravím. Umí někdo pracovat v programu 3D Studio MAX 8 ?
Passat 1.8T
Uživatelský avatar
Pinky
 
Příspěvky: 139
Registrován: ned 10. črc 2005 0:04:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod Mr. Killer » pon 17. črc 2006 10:12:08

Co by jsi potreboval?
Mr. Killer
 
Příspěvky: 343
Registrován: ned 10. črc 2005 8:56:26

Příspěvekod Pinky » pon 17. črc 2006 11:48:53

OK. Tak že k problému. Vytvořim normlaně válec a potřebuju na něho dostat jeden obrázek ale vždycky když ho tam vložím se mi objeví na plášti toho válce ale já ho potřebuju na podstavě. Díky za každou pomoc už jsem zoufalý.
Passat 1.8T
Uživatelský avatar
Pinky
 
Příspěvky: 139
Registrován: ned 10. črc 2005 0:04:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod Mr. Killer » úte 18. črc 2006 13:18:48

musis ten valec nejak namapovat..to znamena vytvorit koordinaty pro textury(bitmapy), budto pouzij unwrap UVW nebo UVW map modiffer... zrovna valec a zakladni primitive objects uz maji nejake UVW souradnice takze se ti na tom nejaky "obrazek" objevi, ale kdyz neco modelujes od "piky " tak mapovani musi vzdy udelat... good luck :wink:
Mr. Killer
 
Příspěvky: 343
Registrován: ned 10. črc 2005 8:56:26

Příspěvekod Mr. Killer » úte 18. črc 2006 13:31:49

Jeste takhle at to pochopis lepe. Je prostor dany souranicemi XYZ a ty musis prostorove objekty rozlozit do 2d protoru ktery je oznacen v mapovani jako UVW. Pozor ten rozmer W nefunguje jako Z, pouziva se pri mapovani pomoci 3D procedularnich map. Takze pri mapovani pouzivas jen U a V nebo prostor takzvany nula k jedne 8) Pri mapovani musis dodrzet par zasadnich pravidel.
1. zachovani pomeru stran v XYZ a UV prostorech - pokud ne bude dochazet k (tzv. distorci)deformaci textur.
2. UV koordinaty se nikdy nesmi prekryvat pokud nechces aby napr dva polygony sdilely stejne mapovani (da se toho vyuzit treba u krabice ktera bude pouzivat pro dva ruzne polygony, jedno stejne misto v UV=>budou mit stejnou texturu.
to by ti melo pro zacatek stacit :) jsou i jine moznosti mapovani nebo nanaseni textur na objekty ale tohle je zaklad ktery musi kazdy znat
Mr. Killer
 
Příspěvky: 343
Registrován: ned 10. črc 2005 8:56:26

Příspěvekod Mr. Killer » úte 18. črc 2006 14:05:46

nazorne zleva 8)

1. model
2. model s texturou sachovnice ale bez mapovani
3. rychle namapovany model


Obrázek
Mr. Killer
 
Příspěvky: 343
Registrován: ned 10. črc 2005 8:56:26


Zpět na Hardware & Software

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 20 návštevníků